The (De)Construction of the Maternal Ideal: A Socio-Semiotic Perspective
DOI:
https://doi.org/10.21814/vista.3916Downloads
References
Bourdieu, P. (2012). A dominação masculina (M. H. Kühner, Trad.). Bertrand Brasil. (Trabalho original publicado em 1998)
Connell, R. (2000). The men and the boys. Polity Press.
Frida Mom. (2020, 5 de fevereiro). Frida Mom | Oscars ad rejected [Vídeo]. YouTube. https://youtu.be/3GePXGfRP04
Gerbara, I. (2017). Filosofia feminista: Uma brevíssima introdução. Terceira Via.
Holmes, M. (2007). What is gender? Sociological approaches. Sage Publications.
Kress, G. (2010). Multimodality. A social semiotic approach to contemporary communication. Routledge.
Mota-Ribeiro, S. (2000, abril). Ser Eva e dever ser Maria: Paradigmas do feminino no cristianismo [Apresentação em conferência]. IV Congresso Português de Sociologia, Coimbra, Portugal.
Mota-Ribeiro, S. (2005). Retratos de mulher: Construções sociais e representações visuais do feminino. Campo das Letras.
Scavone, L. (2001). Maternidade: Transformações na família e nas relações de gênero. Interface: Comunicação, Saúde e Educação, 5(8), 47–60. https://scielosp.org/pdf/icse/2001.v5n8/47-59/pt
Scott, J. (1991). Gênero: Uma categoria útil de análise histórica. Educação e Realidade, 20(2), 71–99. https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71721
Volli, U. (2016). Semiótica da publicidade - A criação do texto publicitário (M. L. Jacquinet, Trad.). Edições 70. (Trabalho original publicado em 2003)
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Lenice Laflor
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors own the copyright, providing the journal with the right of first publication. The work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.