Image, Visual Culture and Advertising: Intersections and Plural Universes
DOI:
https://doi.org/10.21814/vista.5513Downloads
References
Berger, J. (1972). Ways of seeing. Penguin Books.
Caprettini, G. P. (1994). Imagem. In F. Gil (Ed.), Enciclopédia Einaudi. Volume 31 – O signo (pp. 177–199). INCM.
De Certeau, M. (1980). L'invention du quotidien. Tome I: Arts de faire. Gallimard.
Flusser, V. (2012). O universo das imagens técnicas: Elogio da superfície. Annablume; Imprensa da Universidade de Coimbra.
Francastel, P. (2000). Arte e técnica nos séculos XIX e XX (H. D'Ávila & A. de Gusmão, Trads.). Edição Livros do Brasil. (Trabalho original publicado em 1988)
Huisman, D. (1981). A estética (M. L. São Mamede, Trad.). Edições 70. (Trabalho original publicado em 1961)
Jameson, F. (1990). Signatures of the visible. Routledge.
Jhally, S. (1995). Os códigos da publicidade (A. M. Moreira, Trad.). Edições Asa. (Trabalho original publicado em 1987)
Joly, M. (1999). Introdução à análise da imagem (J. E. Rodil, Trad.). Edições 70. (Trabalho original publicado em 1994)
Martins, M. de L. (2011). Crise no castelo da cultura — Das estrelas para os ecrãs. Grácio Editora.
Melot, M. (2017). Uma breve história… da imagem (A. Alves, Trad.). Húmus. (Trabalho original publicado em 2007)
Mesquita, F. (2018). Do paleo-cartaz ao cartaz camaleónico. Adverte.
Mirzoeff, N. (1999). An introduction to visual culture. Routledge.
Mota-Ribeiro, S. (2002). Retratos de mulher: Construções sociais e representações visuais do feminino [Dissertação de mestrado, Universidade do Minho]. RepositóriUM. https://hdl.handle.net/1822/41024
Quintero, A. (1993). História da propaganda (Estúdios Planeta, Trad.). Planeta Editora. (Trabalho original publicado em 1993)
Rampley, M. (2005). Exploring visual culture: Definitions, concepts, contexts. Edinburgh University Press.
Sturken, M., & Cartwright, L. (2001). Introduction. In M. Sturken & L. Cartwright (Eds.), Practices of looking: An introduction to visual culture (pp. 1–9). Oxford University Press.
Thomson, O. (2000). Uma história da propaganda (M. J. Figueiredo, Trad.). Temas e Debates. (Trabalho original publicado em 1999)
Vestergaard, T., & Schroder, K. (1988). A linguagem da propaganda (J. Santos, Trad.). Martins Fontes Editora. (Trabalho original publicado em 1985)
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Silvana Mota-Ribeiro, Francisco Mesquita, Paulo Cunha
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors own the copyright, providing the journal with the right of first publication. The work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.